2017-05-31T08:00:00 CET: Swedish
pdf-file: 2017-05-31_Nyhetsuppdatering kundläge – maj 2017

Malmö den 31 maj 2017

Under maj månad har slutliga produktionstester genomförts hos två större internationella industrikoncerner inom PVC-området. Båda med bra resultat. Under andra halvan av juni inväntas kundernas utvärderingar av dessa och därefter eventuella certifieringar av deras nya produkter. Vid positiva besked ser vi fram emot order under kvartal tre och/eller fyra.

”Vi har arbetat med de här två projekten under ca två års tid” säger Dennis Skog, säljansvarig på Deflamo.  ”Utvecklingsarbete, labbtester och mindre pilottester tar den tiden i de branscher där våra kunder verkar. Nu närmar vi oss dock slutfasen och det är med stor spänning vi ser fram emot resultaten av de slutliga utvärderingarna och de möjliga certifieringarna”, fortsätter han. ”Jag följer spänt det som händer hos både de här två projekten, men också ett antal andra som också närmar sig samma läge. Att arbeta långsiktigt, målmedvetet och med kundfokus är en viktig strategi för oss.”

Johnny Bodin, VD på Deflamo, kommenterar; ”Visst kan det kännas frustrerande när kunderna skjuter fram sina produktionstester men det känns desto bättre när dom väl genomförs och som i dessa fall med lyckade resultat. Det blir samtidigt ett kvitto på att vår affärsmodell med ett djupare tekniskt samarbete med kunden fungerar. Det ger både oss och kunden möjligheter att utvecklas.

På grund av sekretessavtal med kundföretagen kan Deflamo inte delge vilka bolag det rör sig om.

Läs mer om Deflamo AB på www.deflamo.com

Johnny Bodin, VD                                                           Dennis Skog, Sales manager
Tel: +46 (0)700 92 07 39                                                  Tel: +46 (0)72 858 21 20
E-mail: johnny.bodin@deflamo.com                                  E-mail: dennis.skog@deflamo.com

Deflamo är ett specialkemiföretag som utvecklar, producerar och marknadsför miljömässigt överlägsna flamskyddsmedel under produktnamnet Apyrum. Apyrum är ett patenterat, miljöanpassat och biologiskt
nedbrytbart alternativ till farliga flamskyddsmedel som är skadliga för miljö och hälsa. Bolaget är listat på Nasdaq First North. Avanza är bolagets Certified Advisor.

Informationen publicerades den 31 maj 2017 kl. 08.00 CET.

pdf-file: 2017-05-31_Nyhetsuppdatering kundläge – maj 2017